Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
|

Öğrenci Gelişimini İnceleyen BAP Projesi Başarıyla Tamamlandı

single

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (AYBÜ) Öğrenme ve Öğretme Merkezi (ÖĞMER) bünyesinde yürütülen ve iki yıl süren “Bilişsel Esneklik, Özerklik ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması” başlıklı Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) başarıyla tamamlandı.

Projenin Amacı ve Elde Edilen Bulgular

2022 yılından bu yana RALL 101-102 Dil Öğrenmede Danışmanlık derslerine katılan öğrencilerin gelişim süreçlerini inceleyen projenin temel amacı, bu derslerin öğrencilerin bilişsel esneklik, öğrenen özerkliği ve eleştirel düşünme becerilerine olan etkisini bilimsel olarak ortaya koymaktadır.

Araştırmanın sonuçları, öğrenen özerkliğinin, bilişsel esneklik ve eleştirel düşünme ile karşılıklı olarak geliştiğini göstererek, yükseköğretimde özerklik, uyum ve üst düzey bilişsel beceriler arasındaki dinamik ilişkiye dair mevcut teorik anlayışı ileriye taşıdı.

Projede elde edilen nicel veriler, öğrencilerden alınan nitel geri bildirimlerle de desteklendi. “Bu ders tüm üniversite hayatım boyunca aldığım en keyifli dersti ve hiçbir baskı hissetmeden gönüllü olarak takip ettim” ve “Bu ders tüm bölümlerde ana derslerden biri olarak okutulmalı” gibi geri bildirimler, dersin öğrenciler tarafından ne kadar değerli bulunduğunu gösterdi.

Proje yürütücülüğünü üstlenen Dr. Öğr. Üyesi Mine YİĞİTER’in yanı sıra; araştırmaya, ders tasarımına ve yürütülmesine katkı sağlayan Gamze Güven YALÇIN, danışman eğitimi ve veri toplama süreçlerinde görev alan Ebru Sınar OKUTUCU ve Dr. Hatice KARAASLAN, veri toplama sürecine katkı sunan danışman eğitmeni Gökçe ARSLAN AŞAN’a  ayrıca, projeye destek veren AYBÜ Genel Sekreteri ve ÖĞMER Koordinatörü Dr. öğretim üyesi Mümin ŞEN ile Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü öğretim görevlisi Dr. Daria ŞEN’e de teşekkür edildi.

Gelecek İçin Önemli Bir Adım

AYBÜ ÖĞMER’in ilk BAP projesi olan bu çalışma, üniversitenin özerk, eleştirel düşünebilen ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler yetiştirme misyonunu desteklemektedir. Ortaya çıkan bulgular, üniversitemizin kanıta dayalı uygulamalara olan bağlılığını ve bilimsel araştırmalar yoluyla öğrenme süreçlerine katkı sağlama hedefini bir kez daha pekiştirdi.