İçeriğe atla

AYBÜ Mimarlık Bölümü Öğrencilerinden Büyük Başarı

  • 24 Haziran 2026
  • 09:58
AYBÜ Mimarlık Bölümü Öğrencilerinden Büyük Başarı
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencileri Eda Nur Çolak, Nurcan Açıkada ve Oğul Can Aydın'ın, Mimarlık Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Ekrem Bahadır Çalışkan danışmanlığında oluşturdukları ekip, Saint-Gobain Uluslararası Mimarlık Öğrenci Yarışması'nın Ulusal aşamada Türkiye birinciliği elde ederek önemli bir başarıya imza attı.

2004 yılında Sırbistan'da başlatılan ve 2005 yılından itibaren uluslararası bir organizasyon niteliği kazanan Saint-Gobain Mimarlık Öğrenci Yarışması (Saint-Gobain Architecture Student Contest), günümüzde 30'dan fazla ülkeden 1.300'ü aşkın mimarlık öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilen uluslararası bir öğrenci yarışmasıdır.

Yarışma, ulusal ve uluslararası olmak üzere iki aşamada düzenlenmektedir. Katılımcı ülkelerde gerçekleştirilen ulusal yarışmalarda birinci olan projeler, uluslararası finale katılmaya hak kazanarak diğer ülkelerin ulusal birincileriyle yarışmaktadır.

Bu kapsamda, 2026 yılı Türkiye ulusal aşamasında birincilik elde eden AYBÜ Mimarlık Bölümü ekibi, 23-25 Haziran 2026 tarihleri arasında Belgrad, Sırbistan'da gerçekleştirilecek uluslararası finalde ülkemizi ve üniversitemizi temsil edecektir.

Bu önemli başarı, disiplinli çalışma, ekip uyumu ve tasarım yetkinliğinin somut bir göstergesidir. Öğrencilerimizi ve danışmanları Doç. Dr. Ekrem Bahadır Çalışkan’ı ulusal aşamada elde ettikleri birincilik nedeniyle tebrik ediyor, uluslararası finalde başarılar diliyoruz.