Learning and Teaching Unit Coordinator
|

“Yükseköğretimde Yapay Zekâ: Roller, Fırsatlar, Zorluklar ve Etik” Çalıştayı Gerçekleştirildi.

single

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Merkezi (ÖĞMER) tarafından 18 Eylül 2025 tarihinde “Yükseköğretimde Yapay Zekâ: Roller, Fırsatlar, Zorluklar ve Etik” başlıklı çalıştay düzenlendi. Etlik Milli İrade Yerleşkesi A Blok 5. Kat ÖĞMER Hizmet Katı’nda gerçekleştirilen çalıştay, farklı fakültelerden öğretim elemanlarının katılımıyla gerçekleşti.

Çalıştayın amacı, yapay zekânın yükseköğretimdeki etkilerini çok boyutlu olarak ele almak, akademik ve idari süreçlerde karşılaşılan fırsatları ve zorlukları tartışmak, aynı zamanda etik ve hukuki boyutlarda uygulanabilir stratejiler geliştirmek olarak belirlendi.

Program, açılış konuşmasının ardından katılımcıların yuvarlak masa oturumlarına ayrılmasıyla devam etti. Beş farklı temada yürütülen tartışmalar şunlardı:

  • Yapay Zekâ ile Öğretim Tasarımı ve Öğrenme Deneyimleri
  • Ölçme-Değerlendirme, Öğrenci Başarısı ve Yapay Zekâ
  • Öğretim Elemanlarının Yeni Rolleri ve Becerileri
  • Etik, Akademik Dürüstlük ve Öğrenme Ortamlarında Yapay Zekâ
  • Geleceğin Eğitim Politikaları ve Disiplinlerarası Ders Tasarımı

Oturumlarda, yapay zekânın kişiselleştirilmiş öğrenme olanakları sunması, ölçme-değerlendirme süreçlerinde getirdiği yenilikler, öğretim elemanlarının değişen rolleri ve akademik dürüstlük konuları derinlemesine tartışıldı. Katılımcılar, hem fırsatları hem de dikkat edilmesi gereken etik riskleri değerlendirdi.

Çalıştay sonunda ortaya çıkan görüş ve önerilerin, üniversitemizin yapay zekâ vizyonuna yön verecek somut adımların belirlenmesinde yol gösterici olacağı ifade edildi.

ÖĞMER Koordinatörlüğü tarafından, bu alandaki kurumsal vizyonun güçlendirilmesi için benzer nitelikte müteakip çalıştayların da düzenlenmesi planlanmaktadır.