ÖNEMLİ DUYURU                            

 

  • COVID-19 tedbirleri kapsamında geçerli olan "sadece mail üzerinden başvuru alma süreci" 08.06.2020 itibariyle sonlanmıştır.  

  • Bu tarih itibariyle başvurular eskiden olduğu gibi yapılmaktadır. Güncel başvuru formunu  buradan indirebilirsiniz. (Dosya Adı: AYBU ETIK KURUL BASVURU FORMU-2020_Haziran)

 

                      BAŞVURU KABULÜ ve SONUÇLANDIRMA TARİHLERİ                

 

 

BAŞVURU_KABUL_ARALIĞI

___

BAŞVURU SONUÇLANMA TARİHİ

30 Kasıma kadar ___

Sonuç mailleri 10 Aralık tarihinde başvuru sahiplerine gönderilmiştir. Başvurusunu e-mail olarak iletmeyen başvuru sahiplerinin e-maillerini etik kurulumuza iletmesi gerekmektedir.

 

1-31 Aralık ___

Sonuç mailleri 15 Ocakta atılmıştır. Başvurusunu e-mail olarak iletmeyen başvuru sahiplerinin e-maillerini etik kurulumuza iletmesi gerekmektedir.

 

4-29 Ocak ___

Sonuçların 10 Şubat tarihinde açıklanması planlanmaktadır.

 

1-26 Şubat ___

Sonuçların 10 Mart tarihinde açıklanması planlanmaktadır.

 

 

Üniversitemizde Covid tedbirleri kapsamında dönüşümlü çalışma sistemine geçilmiş ve mesai saatleri güncellenmiştir. Bu sebeple, Kurul sekreteryamız Sonuç Teslim işlemlerini aşağıdaki günlerde 10:00-16:00 saatleri  arasında yapacaktır. Başvuruların da bu günlerde yapılması rica olunur ancak diğer günlerde gelmeniz gerekmekte ise başvuru kabul işlemi A Blok 224 no'lu odada Psikoloji Bölüm Başkanlığında 10:00-16:00 saatleri  arasında yapılacaktır. 

 

 SEKRETERYA ÇALIŞMA GÜNLERİ

12.01.2021 -

 Salı

14.01.2021 -

 Perşembe

18.01.2021 -

 Pazartesi

20.01.2021 -

 Çarşamba

22.01.2021 -

 Cuma

26.01.2021 -

 Salı



NOT: Pandemi ile mücadele kapsamında alınan önlemler sebebiyle çalışma saatleri ve günleri konusunda değişiklikler olabilir,  gelmeden önce web sitemizi kontrol etmeyi ihmal etmeyiniz. Sekreterya çalışma günleri belli oldukça güncellenmektedir.  

 

                      BAŞVURU SÜRECİ                        

 

-KİMLER BAŞVURU YAPABİLİR?

-Çalışmada yer alan araştırmacılardan en az birinin AYBÜ mensubu (öğrenci, öğretim üyesi) olması gerekmektedir.

-Araştırma yönteminde kan almak, ilaç vermek, yiyecek-içecek vermek gibi vücudun içerisine girecek herhangi bir müdahalenin bulunmaması gerekmektedir. Detaylı bilgi için yönetmeliğimizi inceleyebilirsiniz. 


-BAŞVURU FORMU NASIL HAZIRLANIR?

-Öncelikle Etik Kurul Başvuru formunun güncel hali indirilmeli ve eksiksiz olarak doldurulmalıdır. 

-Araştırma tarihleri 'planlanan' etik kurul toplantısından sonrası olacak şekilde girilmelidir. 

-Özellikle Yöntem bölümü detaylı olarak yazılmalı, olası riskler için alınacak önlemlere detaylı olarak değinilmelidir.

-Başvuru formundaki sorular online formda cevaplanmalı, boş bırakılmamalıdır (Cevapların yanındaki kutucuklara işaretleme yapamayan kullanıcılarımız cevabın yanında "X" işaretini kullanabilir). 

-Araştırmacılar sıralamasında ilk sırada yer alan kişi "Başvuru Sahibi"dir. Sekreteryamıza evrakın girişi bu araştırmacı adıyla yapılmalı, başvuru e-maili bu araştırmacının adıyla iletilmelidir. Başvurunun sonucu da yine bu araştırmacının ismi ile sorgulanmalıdır. Tez çalışmalarında başvuru sahibi tezden sorumlu olan öğrenci olmalıdır.

-Etik Kurul Başvuru Formu onay sayfasındaki (kurul üyelerinin imzalarını atacağı sayfa) üst kısmın başvuru sahibi tarafından doldurulması ve kontrol edilerek teslim edilmesi ÖNEMLİDİR. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-BAŞVURU EKLERİ NELERDİR?

-Çalışmada kullanacağınız demografik formlar, ölçüm araçları ve/veya örnek sorular EK olarak hazırlanmalıdır.

-Ayrıca katılımcı içeren çalışmalarda "Bilgilendirilmiş Onam Formu" hazırlanması gerekmektedir. Çalışmanız 18 yaşın altındaki bireyler ile yürütülecek ise mutlaka Aile Onam Formu ayrıca hazırlanmalıdır. 

-Eğitim içeren çalışmalarda "Eğitim içeriği ve aşamaları" ayrıntılı olarak hazırlanmalı, verilecek eğitim bir sertifika gerektiriyor ise bu sertifika EK olarak sunulmalıdır.

 

-BAŞVURU EVRAKLARI NASIL İLETİLİR?

-Başvuru evrakı ve eklerinizi mail olarak aybu.sbetik@gmail.com mail adresine iletmeniz gerekmektedir. Mailinizi iletmenizin ardından otomatik cevap maili aldığınıza emin olunuz. Mailinizin konu kısmına "BAŞVURU-AD SOYAD BİLGİNİZİ (başvuru kimin adına yapıldıysa)-BÖLÜMÜNÜZÜ ya da ANABİLİM DALINIZI" yazmaya gayret ediniz. Aşağıda bir örnek görebilirsiniz: 

 

 

 

 

 

 

-Aynı ay içerisinde birden fazla başvuru yapıyor iseniz lütfen mailinizin konu kısmında bunu belirtmeye gayret gösteriniz (Örnek: Başvuru 1, Başvuru 2). Eğer aynı çalışma için başvurunuzda düzeltme yaparak mail attıysanız, içerikte ya da başlıkta hangi çalışmanın düzeltmesi  olduğunu belirtiniz. Düzeltme mailinizde tüm eklerinizi tekrar ekleyiniz. 

-Başvuru evrakınızın ve eklerinizin çıktısını imzalanmış ve ikişer adet olarak Etik Kurul Sekreteryasına iletmeniz gerekmektedir. Evrak aracı ya da kargo ile yapılan başvurularda lütfen evrakınızın sekreteryamıza ulaşıp ulaşmadığını, eksik evrak olup olmadığını doğrulamaya özen gösteriniz. 

(Etik Kurul Sekreteri Engin Öksüz: Esenboğa Külliyesi A Blok 1. kat 146 no'lu oda, Dahili no: 1481) 

 

    ONAYINI ALDIĞINIZ BİR ÇALIŞMADA DEĞİŞİKLİK YAPMAK İSTİYORSANIZ NELER YAPMANIZ GEREKİR? 

-Çalışmanızın tarihlerinde, araştırmacılarında, örneklem büyüklüğünde (örneklemi değiştirmeden olmak şartıyla), çalışmanın yürütüleceği mecrada (örn. yüzyüze görüşme yönteminden online görüşmeye geçmek)  vs. bir değişiklik yapmanız gerekiyor ise sekreteryamıza değişikliklerinizi detaylı olarak içeren bir dilekçe vermeniz gerekmektedir. 

-Kullanacağınız ölçüm araçlarından bazılarını kullanmamaya karar verdiyseniz bunu sekreteryamıza bildirmenize gerek yoktur.

-Çalışmanızın sadece başlığını değiştirmeniz gerekiyor ise bir dilekçe ile birlikte Etik Kurul Başvuru Formu onay sayfasında (kurul üyelerinin imzası bulunan sayfa) çalışma başlığınızı düzelterek sekreteryamıza iletmeniz gerekmektedir. (Yapılacak ilk toplantı sonrasında yeni onay formunuz kurulumuz tarafından imzalanır. Başvuru onay tarihlerini takip ederek ve sekreteryamıza danışarak yenilenen onay sayfanızı alabilirsiniz.) 

-Çalışmanızın örneklemi değişecekse (yani farklı bir grupla çalışmaya karar verdiyseniz) yeni çalışılacak grubun hassasiyeti (örn. yetişkinler ile çalışmaktan vazgeçip çocuklar ile çalışmaya karar verdiyseniz) ve çalışma konunuz göz önünde bulundurularak tekrar başvuru yapmanız gerekebilir. Sekreteryamıza geldiğinizde hem dilekçeniz hem de tekrar başvuru evraklarınız ile gelmeniz gerekmektedir. Ön inceleme sonucunda nasıl bir yol izleneceği size bildirilecektir. 

-Çalışmanıza yeni ölçüm aracı eklenecek ise mutlaka tekrar başvuru yapmanız gerekmektedir.

-Çalışmanızın konusu ve kapsamında genel olarak değişiklik yapılacak ise tekrar başvuru yapmanız gerekmektedir.

-Tüm bunların dışında bir değişiklik yapacaksanız sekreteryamızı arayabilir ya da aybu.sbetik@gmail.com adresine mailin konu kısmına "SORU" yazarak mail atabilirsiniz.