Veri Madenciliği

Geniş miktarda bilginin biriktirilmesi ve yararlı bilginin ayrıştırılarak taranması sürecidir. Gelecek müşteri davranışlarının tahmin edilmesi ve müşteri bilgileri içerisinde modellerin tanımlanmasıdır.

Teknolojinin hızla gelişmesi, birçok işlemin elektronik ortamda kayıt edilmesini, bu kayıtların saklanabilmesini, istendiğinde erişilebilmesini hem kolaylaştırdı hem de daha ucuza sahip olmamızı sağlamıştır. Firmalar elektronik ortamdaki verileri geleceğe dönük kararlar alırlarken, analiz ederken kullanmak isterler. Bilgisayar ortamında yığınlar halinde duran veriler, veri madenciliği sayesinde anlam kazanır.

Veri işlenmediği sürece değersizdir. Yığın halindeki veriler işlenerek değerli hale getirilip bilgiye dönüştürülür. Temel olarak veriler niteliklerine göre önceden tanımlanmış sınıflara ayrılır. Veri madenciliği kayıt altına alınan yığın halindeki verileri anlam kazandırmak için gerekli işlemlerden geçirir ve bilgiye dönüştürür. Bilgiye dönüşen bu verileri satışa yönelik işlemlerimizde kullanabiliriz.

Örneğin; süpermarketler, müşterilerinin tüm bilgilerini ve alışverişlerini kayıt altına alırlar. İşlenmediği sürece anlamsız görünen bu kayıtlar veri madenciliği sayesinde, müşterilerinin satın alma eğilimlerini inceleyip kategorize edilerek, yapmak istedikleri promosyonlarla hangi müşterilerinin ilgilenebileceklerini tespit edip, o müşterilerine daha fazla satış gerçekleştirebilirler. Ya da online alışveriş yaptığınız bir site sizin satın alma eğiliminizin spor ayakkabılar olduğunu tespit edip, size yeni spor ayakkabılarla ilgili bir promosyon yaparsa, sizin satın alma eğiliminiz yüksek olur.

Veri Madenciliği İşlemleri

  • Veri temizleme
  • Veri birleştirme
  • Veri seçme
  • Veri madenciliği
  • Örüntü değerlendirme
  • Bilgi sunumu