Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
|

Dr. İbrahim Halil Yılmaz'ın "TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ ÇOCUKLARIN OKULA UYUMU - Etnografik Bir Araştırma" isimli kitabı yayımlandı

single

Merkez personelimiz Dr. İbrahim Halil Yılmaz'ın "Türkiye'deki Suriyeli Çocukların Okula Uyumu- Etnografik Bir Araştırma" isimli kitabı yayımlandı

Kitap "Nobel Yayıncılık" tarafından basılıp satışa sunuldu.

"Bu kitap, uzunca süren emek yoğun bir saha araştırmasının ürünüdür. Teorik tartışmaların yanı sıra yazarın Suriyeli çocukların bulunduğu sınıflardaki sıralarda oturarak, okul bahçesindeki oyunlara, okul gezilerine, törenlere ve kutlamalara iştirak ederek, okul dışındaki toplantı, taziye ve ev ziyaretleri gibi etkinliklere dâhil olarak öğrenci, öğretmen ve velilerle kaynaşıp tecrübe ettiği eşsiz yaşantıları okura aktarıyor. Böylece okulun günlük aktivitelerini, ritüellerini, etkileşimlerini ve etkinliklerini canlı bir şekilde aktaran bu kitap, okura mülteci öğrenci gerçekliğinde oluşan yeni okul kültürünü içselleştirme fırsatı vadediyor."

"Suriyeli çocukların okula uyumu, onların bir taraftan Türk toplumuna uyumunun anahtarı olarak görülürken diğer taraftan Türk toplumunun da çok kültürlü bir toplumsal hayata hazırlığı çerçevesinde bir kavşak noktası olarak önem kazanıyor. Her ne kadar mülteci eğitimiyle ilgili genişleyen bir literatür bulunsa da barındırdığı mülteci sayısıyla dünyada ilk sırada bulunan Türkiye'deki durumun fotoğrafını çeken bu araştırmanın kritik bir öneme sahip olduğunu vurgulamak gerekiyor. Mülteci öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları problemleri, çeşitli gereksinimleri ve bu süreci etkileyen aktörleri içeren modelleriyle bu çalışma, özgün bir kurguya sahiptir. Suriyeli çocukların okula uyumlarına kapsayıcı ve derinlikli bir şekilde odaklanan kavramsal çerçevesiyle de bu araştırma, alana önemli katkılar sunuyor. Ayrıca bu eserde yazar, mülteci eğitimi araştırmalarında uzun süreli etnografik bir araştırmanın nasıl yapılacağına dair son derece yetkin bir örnek sunuyor."

(Arka Kapaktan)

 

Kitabı incelemek için: